Sofia Arvidsson vs Sverige

Sofia är besviken. Så besviken att hon på sin blogg ( Hallands-Posten) antyder att hon kan tänka sig att sluta representera Sverige ifall hon inte får åka till OS:

”Så tas min plats ifrån mig av mitt eget land, som jag stolt representerat i landslaget sedan jag var 15 år. Är dom dagarna räknade…? ”

I ett sms till tidningarna i torsdags förtydligade hon sina högstämda nationalistiska känslor: ”jag önskar att jag  var från ett land som där man är stolt över de som kvalar in till OS”.

Det är väl en fin och sant tennisaktig tanke:  pengar rules och ifall ni andra utanför tennisen inte respekterar det slutar jag representera Sverige.

Jag tycker Sofia Arvidsson skulle verkställa sitt hot – först då skulle vi få något reellt fall att diskutera – inte enbart en bortskämd idrottsmiljonärs gnäll, en dålig förlorares genanta frustration.

 

About this entry