Varför straffa dubbelt?

Ser den mest anti-Barcadomaren jag sett på 200-talet. Rayo Vallecano har efter att förlorat hemma 0-7 och 0-5 de senaste två säsongerna bestämt sig för att skrämma Barça.

Man har kastat sig in och sparkat Messi över knäskålen, rykt och dragit i krioppar och armar och tröjor. Man har gått in med sulan före flera gånger och t o m gett Adriano en dansk skalle, Man har också filmat och skrikit och spelat teater.

Man fick t o m en straff när Barça skulle ha frispark.

När Banea som överföll Messi, och faktiskt fick en varning, i slutet av första halvek kommer toksent in i en nickduell och skallar Adriano långt efter att de nickat bort bollen. Då blir det inte ens frispark utan Rayos inkast.

Men Adriano, som fått plåster och vars hjälp domaren vinkade in, när Adriano springer till långsidan och förbi inkasttagaren så får han inte komma in – trots  att spelet inte pågår, trots att det faktiskt är han som är den förfördelade.

Och domaren låter Rayo ta inkastet och anfall ca 15 -20 sekunder innan Barça får upp bollen på mittplan och domaren vinkar in Adriano. Kan någon förklara det här – står det så här i regelboken och i så fall varför? Varför straffa Adriano och Barça och Adriano för att en motspelare skadat honom?

 

 

Annonser

About this entry