Snart jul – mirakels högtid

Under helgen växte känslan sig allt starkare. Den väggade till och med av den inte helt tillfredställande fotbollsupplevelsen av Bournemouth mot Man United. Ännu en gång ett vilt kämpande och sparkande bottenlag som tar poäng mot en impotent jätteklubb.  Jo, jag gillar att se David besegra Golitat men det finns ju gränser, fotbollen som presenteras som varande i yppersta världsklass var bedrövlig. EPL:s nära nog enda värde är kampen, det förmenta slagsmålet om bollen mellan unga vältränade män från världens alla hörn, plus Sebastian Larsson.

Så varför ens bry sig om Leicester-Chelsea en måndagskväll i lackets tecken?

Vanligtvis skulle jag heja på ”underdoggen”, har ju t o m spelat en turnering i Leicester och varit utanför Filtret Street men nu råkar jag vara väldigt fascinerad av Mou och hans kamp för att stanna i Chelsea. Jag har den största respekt för honom som tränare. Nu slåss han för sin fortsatta anställning och heder vilket Mou alltid lyckats förväxla och uppfatta som samma sak.

Han har inga skador, han har ett samspelt lag, han har världsstjärnor och back-ups på alla positioner och han har rimligtvis hela omklädningsrummet med sig. Så Mous problem fascinerar mig lika mycket som GSW svit och jag tror det är de här dagarna före jul då ödet narras och sviter bryts.

Jag är övertygad om att Chelsea är ett mycket bättre blått lag. Så det finns två scenarior; båda klubbarna är tillfredställda av 0-0. Det ger 11 gånger pengarna på Bet365.

Eller ska man begrunda det faktum att Mike Hazard ännu inte gjort mål i EPL. Han är så bra att han borde gjort massor av mål. Målen dins där, i himlen. De har bara inte trillat ned på Jorden än.  Så antingen satsar man på ett salomoniskt 0-0 eller så hittar man en intressant radikal combo av Hazard som målskytt när Chelsea gör ett tidigt mål, tvingar upp hemmalaget från skyttegravarna och sedan kontrar in ytterligare tre!

Så 0-4 eller 1-4 och Hazard som målskytt. På Bet365 är inte enbart Chelsea favorit utan det verkar omöjligt att spela på den kombinationen.  Men odden på 41 resp. 51 gånger pengar är spännande. Jag skulle nog vilja ha 200-250 gånger pengarna för de två resultaten och Hazard som målskytt.  Erbjuder någon mig något spelbolag mig det?

About this entry