Rädda Man United från van Gaal!

Vi som gillar klubben blir lite rädda av Louis van Gaal. Han verkar inte må så bra just nu och han uttrycker det på ett ganska illavarslande sett.

Igår fick han i en TV-intervju ett par hövliga, saklig, lugnt ställda och fult relevanta frågor om insatsen mot Stoke och hur framtiden ser ut för Van Gaal i klubben. Han svarade ganska hövligt och uppriktigt men i det ögonblick intervjun avslutades och van Gaal började gå där ifrån vände han sig om och gav reporten det onda ögat.

Vad är det för människa som visar sånt hat mot någon som bara ställer berättigade frågor med bibehållen respekt.

Både experterna på engelsk fotboll Ola Andersson och Pontus Kåmark trodde att van Gaal var kvar till säsongens slut. Ola Andersson motiverade det också. ” jag tror Man United tänker långsiktigt”.

Jag instämmer med Ola men slutsatsen blir den rakt motsatta. Jag tror van Gaal  ryker ifall man förlorar mot Chelsea och jag tror med utgångspunkt i min uppskattning av van Gaal som tränare att han försvinner senast vid Nyår.

Hans förklaring att spelarna inte vågade spela den fotboll de kommit överens om faller under alla omständigheter tillbaka på managern som dels ger dem en taktik han inte tycker de kunde fullfölja och dels inte kan ingjuta något självförtroende i spelarna så att de ”vågar”.

Ps: det är den här intervjun med Sky Sport men av någon märklig anledning har man klippt bort den ”mest talande” sekunden i hela intervjun – den efter att Sky Sport avslutat intervjun.

 

About this entry