Mer offside än någonsin

I gårdagskvällens Guldbollsomröstning företräddes Sverige av Offside och Anders Bengtsson. Jag blir allvarligt talat lite orolig för både Anders och tidningen när jag i Sportbladet läser förklaringen till att de dissade Messi och tyckte att topp tre bestod av: Cristiano Ronaldo, Robert Lewandowski och Manuel Neuer

”Förstår om man tycker jag är usel som bommade Messi. Jag och resten av den ordinarie redaktionen var föräldraledig när rösterna skulle in. Hade i princip en timme på mig att lägga rösterna och drogs med i Lewandowski-hajpen tidigare i höstas. Som det kan bli!”, skriver Anders Bengtsson på Twitter.”

Så ensam med sin fotbollskunskap under en timme kom Anders Bengtsson inte att över huvudtaget tänka på Lionel Messi? Vad säger det om Anders Bengtssons fotbollsintresse?  Och att ”han gick på hypen” kring Lewandowski – varför gör en chefredaktör för Offside det? Är det inte en av grundkriterierna för en chefredaktör där – att inte gå på tendentiös hype?

Jag kräver inte Anders huvud, inte ens att han avgår men i rimlighetens namn borde tidskriften vara ödmjuk nog och nu inse att den inte är rätt instans för ”Sveriges röst”. Vem som skall rösta istället? Ingen aning! Ja, Simon Bank har väl inte föräldraledighet och borde därmed, enligt ovan nämnda vittne, vara mindre mosig i huvudet.

Ps Gillar att de röstade på Neuer.

 

 

About this entry