Vem vinner EPL?

På söndags möts Arsenal och Leicester och jag är övertygad om att den matchen avgör titeln. Arsenal vinner, klart. Visserligen är de sårbara för snabba omställningar men de har så pass duktiga offensiva spelare att de vinner 3-1!

 

Dessutom är första målet avgörande. Gör Leicester det så har de matchen där de vill men ifall Arsenal får det kan de ligga lite längre, tvinga upp Leicesters backlinje och springa i djupled.

 

Skulle de förlora tar troligtvis Leicester hem ligan. Vad som lite motsägelsefullt kan tala mot dem är att talar för dem är att de enbart har mindre klubbar kvar att möta. Klubbar som slåss för sin överlevnad, spelare som fightas för deras EPL-bonus.

 

Sju skribenter på Guardian har tippat EPL-vinnaren och överraskande nog tror ingen på Arsenal. Jag som är övertygad om att de åker ur CL om några veckor och kan fokusera på ligan medan Man City och Spurs måste flänga runt Europa.

 

Rösten på Man City är modig efter helgens hemmaförlust. Det såg inte bra ut, det var ett lag i spillror, såväl mentalt som taktiskt. Varför man överhuvud taget tror att Spurs ska blanda sig i slutstriden förstår jag inte. Man har tagit en drös turliga uddamålssegrar, förlitar sig på den grovt överskattade Harry Kane  och jag ser jag inga kvalitéer i Spurs som skulle kunna leda till ligaseger, förutom målvakten Lloris. De har gjort det väldigt bra hittills, de kommer få problem under våren.

 

 

About this entry