Serieledning

04:37 i natt hände det. Det som jag, och absolut endast jag väntat på sedan slutet av oktober. Wizards pg John Wall tog ett av många dåliga skott i matchen borta mot Utah Jazz och missade, från 17 feet. Det innebar att Råckstas skottprocent sjönk under Estocolmos Och jag”Human Engineering” gick upp i ledningen i vår NBA- Fantasy liga  – det är 19:e säsongen som vi elva, ett gäng nu ganska grånade gamla coacher, basketjournalister och basketfreaks lirar.

I stället för förra säsongen då jag satsade på veteraner som alla skadade sig satsade jag i år på flera unga spelare skulle utvecklas.

4 James Harden, Hou SG  
19 Marc Gasol*, Mem C  
26 Kevin Love, Cle PF  
41 Nerlens Noel, Phi C  
48 Giannis Antetokounmpo, Mil SF  
63 Jarrett Jack*, Bkn PG  
70 Marcin Gortat, Wsh C  
85 Tony Parker, SA PG  
92 Thaddeus Young, Bkn SF  
107 Meyers Leonard, Por C  
114 Zach LaVine, Min PG  
129 Gerald Green, Mia SF  
136 Evan Turner, Bos SG  

Lavine hamnade där på grund av datastrul för jag skulle egentligen haft Rondo. Efter en månad tradade jag Marc Gasol mot den 127:epickade Rondo. Dels för jag såg att Gasol inte var helt frisk i kroppen, dels för att jag ville ha Rondos assist. En månad efter traden rasade Gasol ihop för säsongen.

Waivade Tony Parker mot Kent Bazemore Hawks och Leonard mot Evian Fornier, Magic. Green bytte jag ut mot Rodney Hood i Jazz och har sedan fyllt på med Patrik Beverly i Rockets och Louis Willams i Lakers innan han gick sönder. När Jack, topp sju i både FT och assist trasade sönder sina korsband plockade jag upp Angelo deRussel i Lakers och Edmund Mudiay i Nuggets. Den senare har dock fått sitta på bänken i två månader för han skjuter alltför illa ännu. I december tradade jag också Kevin Love mot Hassan Whiteside och det blev en av nycklarna till dagens förstaplats. Det var dessutom med konkurrenten Råcksta.

I går bytte jag Gortat mot Bucks trepoängskytt Khris Middelton eftersom Marcin Gortat är helt överflödig. Och det är nästan också Hassan och jag lär kunna byta honom mot nästan vem som helst utom Curry och Durant.

Jag leder returer och blockar överlägset. Ligger högt i både FG och FT plus assist och steals. Jag är hygglig i poäng och sämst i ligan i treor. Delvis beroende på att trepoängskyttar ofta har så dålig procent och att James Harden skjuter typ 25 procent från trepoängslinjen. Men den ”1:an” kan jag ta.

Det roligaste är att mina unga spelare har utvecklats som jag trott.

När nu Giannis Antetokounmpo ” The Greek Freak” utvecklats så fantastisk efter att han blivit pointguard bidrar naturligtvis till succén. Han snittar nästan en trippeldubbel efter det att den 210 cm extremt långarmade och smidige greken med afrikanska föräldrar började dribbla upp bollen, passa , runt och penetrera. Alål tyckte att jag plockade honom alltför tidigt men han är kung nu och kommer gå sent i första rundan i nästa drift. Här är en intressant artikel om hans exceptionella kropp.

En annan spelare med stor potential är Nerlens Noel som varit rätt mycket skadad. Men när han är frisk är centern topp tio i ligan o såväl FG –procent, steals och blockar.

Sedan är naturligtvis Russel väldigt lovande och sägs bli den nye Kobe och Mudiay kan också bli riktigt bra ifall han får ordning på skyttet. Framförallt kommer de nu i grundspelets slutskede få obegränsat med speltid och skott medan stjärnor som Curry och Durant kommer sparas ganska mycket inför playoff.

Man kan gå in och se lite av grannlåten ifall man googlar på  ESPN+Swedish Crossover.

About this entry