När lämnar Nanne?

Ifall inte Norrköping missat så mycket hade Hammarby släppt in 5, 6 mål i kväll.

Som jag skrev efter Helsingborgsmatchen ser jag ingen struktur i det egna spelet. Jag skrev också att vänsterbacken var om möjligt ännu sämre än Batan defensivt  och Torsteinbøs insats i kväll som vänsterback var nog det sämsta jag sett i allsvenskan på många år. Förklaringen är naturligtvis att norrmannen inte är någon vänsterback – han gjorde säkert tio fundamentala missar. Detta kan enbart tillskrivas tränare Nanne – ganska obegriplig uttagning, faktiskt.  Redan från första minuten anföll Norrköping på norrmannens kant och borde ha avgjort matchen redan efter en halvtimme.

Lika obegripligt tycker jag värvningarna av de två brassarna är. Ser inte var de tillför över huvud taget mer än varningar för efterslängar.

Riktigt bra i Hammarby var endast Melker Hallberg, som är på lån. När han försvinner dör Hammarbys offensiva spel helt och hållet.

Fast det mest alarmerande är att Nanne nu inne på tredje säsongen coachar ett lag som ser ut som om det alldeles nyss bytt tränare. En Alex som springer och gömmer sig på mitten ska vara targetspelaren och Smarason som inte har speed ska vara djupledslöparen – skämtar Nanne?

Hammarby borde byta tränare!

Domare Casper Sjöberg lade ribban väldigt högt, lite väl högt. Det tjänade Hammarbys fysiska ibland fula spel på. En del saker Sjöberg släppte var märkliga, hans ena assisterande var riktigt dålig.

 

 

 

About this entry