Då är LeBron inte längre bäst…

Cleveland Cavs till NBA-finalen genom att skjuta 55 % från trepoängslinjen. Det kommer man inte göra i varje match. Det blev stor poängskillnad till slut men Raptors var nere i minus tio i början av fjärde Q.

Detta var en extrem lågoddsare, fanns inget lag på östsidan som ens var nära Cavs, inte ens då de inta hade skadade spelare. Tror fortfarande att Warriors eller OKC kommer vinna finalen tämligen enkelt, typ som Cavs besegrade Raptors.

Så varför känner jag inget förtroende för LeBron James, för det är det som är problemet? Jag v et att han är slutspelets kanske bäste och jämnaste spelare, hittills. Jag vet att han väldigt gärna vill ha revansch och jag vet att alla utom coachen har erfarenheter från fjolårets final, nja  inte heller Irving eller Love men det spelar mindre roll. Cavs har allt vad som krävs för att vinna utom att kunna hantera underlägen. När det går emot ska LeBron själv lösa de problemen. Inte längre genom att endast skjuta och driva mot korgen som förr  men han har svårt att ge ansvar åt andra i motgång. Det blir alltför mycket LeBron precis som det ibland blir alltför mycket Russel Westbrook under liknande omständigheter.   Vilket jag ser som Golden State Warriors chans  i natt, borta mot OKC, tar Westbrook upp mot 30 skott får GSW en sjunde match hemma.

About this entry