Turkiets fiasko, Rysslands fiasko och Perisic

Jag trodde på en jämn match, jag såg ändå Turkiet spela ut Sverige efter noter för några månader sedan. Mot Kroatien blev de själva utspelade. Den där Ivan Perisic som fick kramp (undrar varför…) borde gjort två eller tre.  Kroatien imponerade mer än vad jag trodde samtisigt som turkarna inte verkade bry sig. De var mer andefattiga än Ryssland vilket inte säger lite. Jo, de hade nicken i första, det inlägget var grymt.

 

Turkiet, landet där fotbollsexperterna alltid hyllar landslaget, har en förbundskapten som kritiserat spansk press för att de dissat Arda Turan. Så vad gör chefen, jo byter ut sin lagkapten efter en dryg timme eftersom de spanska journalisterna uppenbarligen hade rätt. Kommer det en ursäkt måntro?

 

Den där unge danske killen Emre Mor som valt att spela för Turkiet såg väldigt bra ut – som en liten 18-årig Maradona med 10 kilo alltför mycket fett.

 

Nordirland – så meningslöst att de är med över huvud taget. EM.s eget Gefle, eller Falkenberg. Har de inget bättre för sig? Slåss gör de också!

 

Ifall länder skulle stängas av för att de har huliganer bland fansen så kommer nästa EM-final spelas mellan San Marino och Vatikanstaten.

 

Ryssland var märkligt usla mot England. Framförallt saknades totalt unga  talangfulla spelare. Hur ska de fixa det på två år, när de arrangerar VM? Doping?  Köpa och nationalisera ett gäng brassar? Huliganism á  la Putin?

 

Nu skall jag se min skyttekung stänka in et par i turneringens första storseger.

About this entry