Självutnämnda experter

En sammanställning av betygen i internationell press ger en annan bild än den engelska pressens betyg. För matchen England – Ryssland. Engelsmännen dissar Sterling och Lallana medan den oengelska pressen ger de två höga betyg – så blir det internationella snittet ganska bra. Däremot dissar alla Joe Hart och jag begriper inte varför – vad missade jag för stora tabbar? Det var några enstaka minuter jag inte såg, vilka gigantiska ”blunders” begick de engelske målvakten under den tiden?

 

Efter vad jag såg fick Akefejev tre skott mot bröstet som han boxade bort – det hade även jag kunnat göra utan problem.  däremot hade jag förmodligen inte släppt i Diers frispark. JAG hade aldrig tagit en boll i ”fel” kryss utan stått kvar och hoppats på ännu en boning i bröstet – vilket var ungefär var bollen kom. Akifejev hade kunnat boxa bort den ifall han inte hoppat och tagit steg åt fel håll.

Joe Hart var helt chanslös på målet, gjorde en lite riskfylld sak när han försökte täcka ut en boll men man är inte värdelös för att man gör det. Han gjorde några bra utrustningar, visade prov på bra spelauppfattning men var allstå sämst i det engelska laget jämnsides med Harry Kane – tycker målvaktsexperterna i världspressen….

 

http://football-ratings.blogspot.se/2016/06/player-ratings-england-1-1-russia.html

About this entry