En vacker midsommarnattssaga

Läser i the Guardian att Stilian Petrov ska göra comeback, efter tre års leukemibehandling.  Det är mäktigt att komma tillbaka  efter leukemi – en sjukdom och en behandling som bryter ned kroppen och gör den väldigt svag.

 

Nu skall den hårt arbetande och tekniske mittfältaren  vara med på Aston Villas försäsongsläger och bara det är fantastiskt. I fall han sedan som 36-åring kan tillföra något är en annan sak. När han blev sjuk var Villa fortfarande en hyfsad EPL-klubb, och Bulgarien som han var lagkapten i fortfarande ett EM-lag. Det Bulgarien Sverie möter i VM-kvalet i höst innehåller knappast den före detta Celticspelaren, är knappast speciellt bra men jag hade blivit väldigt glad ifall Petrov fick vara med i truppen.

 

Idag är det svårt att veta vilket av de två lagen som fallit längst och landat hårdast. Stilian kan kanske inte lyfta någon av lagen men han är en levande inspiration för alla, oavsett lag.

 

Själv satt jag och läste på landet när jag hörde vad som lät som en fotbollsträning och en tränare. Visslande på jycken och så gick vi ned och kollade. Det slutade med att jag ska börja träna med Gröstorps IF efter sommaruppehållet. Ska bli kul, bara jag är blir bättre i min kassa armbåge. Gröstorp har liksom Villa och Bulgarien fallit i kvalité de senaste säsongerna. Är nu ett mittenlag i sexan. Vi får se vad jag kan bidra med!  God midsommar på er!

About this entry