Hur CMore blev CLess

Hade planerat lördagen flera dagar i förväg. Redan i Berlin drömde jag mig bort till lördag kväll med allt jobb avklarat och mat och dryck framför CMores playfunktion där jag kan se Östersund och HIF:s matcher i efterhand.

 

Trodde jag.

 

CMore har blivit CLess. Jag märkte att man tog bort matcherna/länkarna dagen efter men då borde jag åtminstone kunna se matcher direkt efteråt i datorn – så som det skulle vara i går och som i kväll söndag då jag ska på släktmiddag men verkligen vill se de båda toppmatcherna. Mötena AIK-MFF har avgjort allsvenskan flera säsonger i rad ( utom förra säsongen). Det är en av årets absoluta allsvenska highlights.

 

Nu visar det sig att matcherna ligger kvar i tablån men det är omöjligt att längre se dem efter att de slutat i realtid. Detta är en oerhörd försämring av CMores utbud och den har genomförts utan någon som helst information, troligtvis. Det är också stick i stäv med kanalens affärsidé att man ska kunna se film utbudet när man vill och hur man vill.  Jag blir helt enkelt förbannad över att man försämrat utbudet så kraftigt samtidigt som man höjt priserna. Jag är helt enkelt less på CMore och dess föregångare, efter typ en 16-17 säsonger lång relation!

I hederlighetens och kommunikativa anständighetens namn skulle man i så fall dels tagit bort länken så fort den inte längre gäller och dels informerat om a. förändringen och b. hur man kan se matchen.  CMore gör inget av det. De verkar skita i sina kunder vilket väl är en av många förklaringar till varför det går så dåligt ekonomiskt!

Jag förmodar att man av girighet introducerat ”någonslags” betaltjänst där jag som abonnent tvingas betala en förhållandevis stora summa pengar för något som i grunden är värdelöst – enskilda gamla allsvenska matcher. CMores affärsidé är sämre än konserverad gröt! Att vara abonnent på CMore med alla gubbar och dragplåster som Åke Unger får mig att känna mig lika välkommen som när jag går in på ett öde Systembolag. Man är där för produkten, allt annat, från öppettider, annonser och inramning, skyltning till Ungers berusade slipsknut känns som ett straff, som en riktigt usel komedi.

About this entry