Lurad, igen

Vill jag veta var och när det är fotboll brukar jag kolla på en site som heter ”TV-matchen”. Den listar tidpunkt och symboler för kanalerna där matchen sänds.

Rosenberg-Norrköping hade en BET365-symbol så jag kunde i min dåvarande berlinska exil se matchen streamas. Däremot kollade jag inte avsparkstiden eftersom endast matcher på rysk jord, och EuroLeague, har tidig avspark. När jag så loggade in ( BET365 är det enda spelbolag jag satsar på/i) och kollade streamningen en kvart in på första halvlek men fick endast se en närbild på en domare under knappt två sekunder, sedan blåste han av matchen. Det var avspark med matinétid, 19:15 Det är nog det kortaste jag ö h t sett av en match någonsin – en domare!

 

Igår kollade jag, i min helsingborgska exil, noga tidpunkten för returmötet. Gick in på Bet365 som var full av tennis och vänskapsmatcher på landet men ingen CL. Kollade TV-matchen och där var allra sist en Unibetsymbol. Så jag blev Unibet-medlem, satte in 1000:- fick ytterligare 1000:- i bonus att spela för och så kollade jag livestreamningen. Som bara visade tennis och vänskapsmatcher på landet.

 

Varför TV-matchen listar Unibet som en TV-kanal har jag svårt att förstå. När jag tittar närmare så är Unibet med efter varje match, det är helt enkelt reklam.

 

Är nu fast besluten att lura tillbaka pengarna från Unibet genom att vinna och sedan ta ut alla pengarna. Och jag kommer inte låta dem förökas genom att satsa dem på att Johanna Larsson eller Kallur vinner OS-guld. Varefter jag kanske borde jag konvertera till Tipstjänst?

Är ens relation till spelbolag bara en fråga om vilka av bolagen man helst vill undvika att bli lurad av? Och sedan hoppar man i säng med ett av dem och vaknar utan varken plånbok eller kläder?

 

About this entry