Första landslagschocken

Nej, det var inte Janne Andersson som levererade den utan Anders Andersson.  Han vill ha in Emil Kraft i truppen och jag som trodde att han var kraftlös: helt enkelt alltför långsam! I fall Emil Kraft på något mirakulöst sätt blivit snabbare efter sina allvarliga knäskador så är det fantastiskt: Halleluja!

 

Annars blir det väl inte så många eventuella överraskningar. Fransson och Nyman nämndes som eventuella nya spelare från gamla klubben. Jag kan tänka mig att även Bärkroth får förtroende, kanske istället för Seb Larsson. Jag kan också tänka mig ett par AIK-are eller före detta AIK-are är aktuella. Bahoui har slängt bort två säsonger och det gör mig tveksam till om han är rätt person – slänger man bort två säsonger så har man kanske inte mentalt landslagsmässig. Tror då mer på Robin Quaison. Och på Rasmus Bengtsson.

 

Ska bli spännande att se vilka som kommer med och hur det går.  Att möta ett grymt revanschlystet Holland som allra första landskamp, och VM-kval, är inte direkt optimalt!  Det är nästan ett omöjligt uppdrag.  Samtidigt tror jag att Janne Andersson kommer vara trogen sin övertygelse att fostra unga spelare och ge dem chansen.  Det är lite väl tidigt för Alexander Isak men jag är övertygad om att et inte fröjder länge innan han kommer med.

About this entry