Grundlührad

Det var ett tag sedan jag tittade på vad Expressen skrev men ibland ger mig Sportbladets rubriksättare och Plus-redigerarna mig inget val. Så jag kollade Expressen och upp dyker då Mathias Lühr, fotbollsexperten ni vet. Han som vet mest och formulerar sig bäst om fotboll på en av landets största nyhetsredaktioner. Den här gången kommer han med förslaget att Victor Nilsson-Lindelöf ska bli kapten för A-landslaget eftersom han är värd så mycket pengar ( Benfica har en kontrakterad köpesumma på 270 miljoner kronor).

 

Det är ungefär som att föreslå att Zlatan ska bli statsminister.

 

Att ingen ännu försökt köpa den unge spelaren och att vi därför inte vet hans riktiga värde spelar mindre roll för Lühr som utropar honom till ”vår ende världsstjärna”. Smaka på den formuleringen: ”VÅR ende VÄRLDSSTJÄRNA”…

 

Jo Lühr har  ytterligare några argument om varför 22-åringen som fram till för ett halvår sedan inte platsade i Benfica startuppställning ska leda landets bäst fotbollsspelare – för han tar för sig på träningarna.

 

Om detta är vad som karakteriserar en bra ledare bland Expressens journalister så förstår jag varför tidningen går så himla uselt.

 

 

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mathias-luhr/mathias-luhr-han-borde-vara-lagkapten/


About this entry