Gröstorp, Janne Andersson och Woody Allen på allvar

Det är allvar nu. Vi avbryter sportbloggandet för ett lite mindre idrottsligt och mer personligt meddelande.

Ur Ystads Allehanda dagen efter. Långsamt fasas jag ut från topplistan av dödsfall, bilolyckor och piskade kvinnor. Behovet av "solskenshistorier", som YA:s Janne Ohlsson formulerade det ska inte underskattas.

Ur Ystads Allehanda dagen efter. Långsamt fasas jag ut från topplistan av dödsfall, bilolyckor och piskade kvinnor. Behovet av ”solskenshistorier”, som YA:s Janne Ohlsson formulerade det, ska dock inte underskattas. Glad för att det är jag som är femman…

I går tryckte Ystads Allehanda en stor artikel om mig och min debut i Gröstorps IF. Gillar texten, utmärkt jobb av Janne Ohlsson. Bara lite småsur över att de klippte bort mina vänner Uhlsport-handskarna i porträttbildens webversion.🙂

Det finns många bra berättelser här och en av dessa är absolut hur jag som grovt medelålders, intellektuell malmöbo hamnar i en gul och ganska taijt tröja på vars bröst det står ”Widerbergs Elektriska AB Simrishamn” och hur jag älskar varje ögonblick i den. Jag och mina lagkamraters kärlek till fotbollen tar oss långt, skapar en oerhört stark, märklig gemenskap byggt på respekt och beundran. Impevallen är vårt hem, vår alldeles egen asyl i vardagen. Att få vara GIF-are är, för mig, faktiskt en ynnest.

Ur gårdagens YA, med handskarna...

Ur gårdagens YA, med handskarna…

Använder nu ”silly season” till att skriva klart bokmanus, rehabba gamla skador och undersöka nya. Har en viktig skiktröntgen på onsdag vars resultat jag är väldigt spänd på. Innan dess resultat kan jag inte resa till Paris och research-a.  Innan jag vet vad den säger, och innan jag vet att axelns läker vågar jag inte spekulera i PT-utbildning och fotbollssatsningen även om jag skickade YA-länken till Janne A. och bad honom revidera sin grupp av 74 spelare som kan bli aktuella över VM 2018 ­ – nu när jag är aktiv medlem av Den svenska Familjen Fotboll. En mild form av hybris som jag behöver som motvikt till den smygande oron inför röntgenonsdagen. Och Janne har humor.

Uppe sedan 05:00, skrivit en överraskande bra filmrecension om årets kanske bästa och roligaste film på Maxtiofingrar. Tänkte köra ett kort benpass på gymmet, se Malbas i kväll och gå på en Commando M Pigg-konsert. Men innan dess ska jag skriva om det överraskande i att några av Viasatexperterna inte förstår den ”nya fotbollen”, varför målvakten blivit ”den förste forwarden”.  Hinner jag blir det även en text om NFL stora problem, en ”fotbollsliga” som får EPL att verka som rena allsvenskan, inte minst ekonomiskt. Men läs anmälan och se trailern av ”Weiner” så länge.

 

 

 

 

 

 

 


About this entry