Matchcoach Kuhn?

Det var inget svek utan snarare pinsamt. Väldigt pinsamt. Svenska mästarna förlorar mot ett lag som troligtvis  åker ut – fast alla inblandade före matchen lovade att göra sitt allra, allra bästa.

Visst borde MFF gjort ett mål eller två men som jag skrev för en vecka sedan, Jeremejeff är ingen målskytt. Man är långsam, har medioker balans och allmänt usel avslutningsteknik för en startande forward hos svenska mästarna. Sedan har  han förtjänster, och talang men det räcker inte 2016 för att omsätta utmärkta chanser i mål utan försöken ser mer ut som bakåtpassningar.

Nu skapade  Gefle ändå chanser nog att rättfärdiga resultatet. Nu blev MFF:s insats minnesvärd för att man dels förlorade och dels för att tränare Kuhn gav en allsvenska debutant den mest pinsamma debuten i kanske hela ligans historia: att komma in och på mållinjen istället för  att rensa bort bollen lyckas snubbla in den. Efter fem minuter.

Eller är han inte på bollen med låret eller magen före linjen? Vore han det borde det naturligtvis klassats som självmål.

Oavsett vilket – ifall HIF åker ur allsvenskan i sista omgången kommer jag ha svårt att ta på mig min MFF-tröja. Och ska jag verkligen förnya mitt årskort för ett lag som uppträder så här när de verkligen hade chansen att visa sin solidaritet med en behövande broder?

 


About this entry