Tobias till HIF?

Möter Tobias Sana i porten tidigt på  kvällen. Han verkar jäktad, jag kommer från 80 minuters uppförsbacke på gymmet. Det är inte läge att ventilera idén jag fick för några dagar sedan men att vi ses i porten känns symboliskt. Tobias borde vara på väg någonstans.

 

Nu är det här en spekulation men att sitta på bänken eller läktaren och se karriären tveka – Tobias har ju redan gjort det en gång. En gång under fyra år i Amsterdam. Så varför ska han göra samms sak i Malmö?

 

Jag förmodar att MFF byter tränare men förmodligen stannar alla nuvarande mittfältare kvar, plus att jag hoppas Hamad återvänder. Ska Tobias rehaba sin karriär och stora talang är det inte i MFF.

 

Så IFK Göteborg då? Förutom att det krävs rätt många förtroendeskapande möten mellan Tobias och klacken så står nog Lennartsson i vägen. Å andra sidan borde tränaren få gå med tanke på det usla resultatet andra året. Stannar han kvar kanske det är lösningen, speciellt som styrelsen säkert vill det.

 

Jag har en annan. HIF!

 

Vi vet inte vem som tränar HIF nästa år mer än att det inte är Henrik Larsson. Vi vet inte ens vilken division de spelar i men vi vet att HIF är i desperat behov av en duktig, teknisk, passningsskicklig mittfältare.  Jag menar att han hade kunnat vara skillnaden mellan några hundår i Superettan och en snabb rekyl tillbaka. I fall nu HIF åker ut. Jag tror ju inte det men oavsett vilket vore Olympia en perfekt plats för comebacken.

 

För Tobias Sana borde vara nära toppen på sin karriär. Han är en kille som dominerade allsvenskan innan han gick till Ajax och han startade som mittfältare för Sverige i VM-kvalet. Det är fyra år sedan. Med förtroende, mycket boll och alla speltid han vill kommer Tobias kunna bli en fantastisk bra och underhållande fotbollsspelare igen. Men det krävs att jag slipper se honom i min port igen…


About this entry