Problemet med att vara politiskt intresserad fotbollssupporter

NB, New Balance for America....

NB, New Balance for America….

Sportskotillverkaren New Balance har precis uttalat sin stora officiella glädje över att Trump blev president. De har dessutom passat på att dissa President Obama. Under de omständigheterna är det lätt för mig att säga att jag inte ska använda deras skor – jag har ju heller inga trots att jag köpte nio nya par street- och fotbollsskor i somras. Här är texten som uppmanar till bojkott!

 

Problemet är att jag är Celticsupporter och Celtic har på sin nya tröja NB:s logga. Dessa Trumpälskare är alltså en av Celtics huvudsponsorer. Jag har svårt att se hur Celtics övervägande radikala supportrar kommer vilja göra reklam för ett Trumpslickande företag.  Blir en spännande fortsättning: kommer tiotusentals supportrar bojkotta säsongens tröja offentligt – utgår ifrån att de redan köpt den men nu vägrar bära den.

Trumps rövslickare till skotillverkare ( en uppskattande fot i arslet?) sponsrar även de här klubbarna och landslagen...

Trumps rövslickare till skotillverkare ( en uppskattande fot i arslet?) sponsrar även de här klubbarna och landslagen…

Jag är glad att jag slipper välja fot här, min senaste Hoops är daterad 2007, tror jag. Tänkte visserligen åka över och kolla dem den här säsongen men någon ny tröja blir det inte. New Balance ska inte sko sig på mig.

Ps Trump kan även säsongen 2016-17 associeras med Liverpool FC, Stoke, Porto med flera….

 


About this entry