Magnus Pehrsson – ett bra namn

Ja, Magnus Pehrsson alltså vad ska man säga om honom mer än att han har ett bra förnamn? Och att jag hoppats att han skulle träna HIF?

 

Man kan säga att han var spännande för sju, åtta år sedan. Speciellt efter första säsongen med Ålborg då man nästan slog ut Man City ur Europaleague. Då var han ung och mycket intressant. Sedan dess har han bara blivit äldre.

 

Han fick sparken efter andra året då Ålborg höll på att åka ur. Det gick inte bra i Djurgården, det gick inte bra i IFK Göteborg, det gick inte bra i Estland och nu är han alltså i Malmö och konstaterar att han vill ha två anfallare och fyra i backlinjen. Jaha.

 

Jag tror inte Magnus var förstavalet, jag tror MFF ville ha någon annan även denna gången men fick nöja sig med tvåan eller trean. Svennis var alltför dyr och krävde alltför mycket makt. Hasse Backe var alltför gammal, Lasse Lagerbäck vill inte bli heltidstränare så ifall MFF ville ha en svensk med mer internationell rutin än Norge så då var det bara Magnus kvar.

 

Kanske gick det till så, kanske ville inte Pep Clotet lämna Leeds.

 

Jag vill tänka positivt, jag har gillat Magnus och han var duktig i TV-rutan så varför inte like-a?

 

En försvårande sak är att han bekänner sig till det rigida 4-4-2. Det tycker jag är tråkigt. Speciellt ifall Hamad kommer tillbaka. I hälften av alla matcher i allsvenskan ska MFF spela med högst tre backar. Högst.

 

Men förutom det så kan Magnus Perhsson mycket väl lyckas i Malmö.


About this entry