”La Regista” och frustrationen

 

Nej, det har faktiskt inte att göra med med min eventuella brist på snällhet under året och konsekvenserna på lördag. Eller om Andrea Pirlo. Nej, jag försöker få tag i en ganska okänd, fast känd, italiensk fotbollsfilmsregissör som gjort en underbar film. Eftersom jag hade så mycket annat, stressande jobb sköt jag upp det ett par veckor – det var ju en så enkel sak i det här kommunikationssamhället – trodde jag.

 

Mailade hans produktionsbolag. Hittade honom inte på fb. Facebookade mina italienska vänner, i samma bransch, och alla kände till honom men ingen var vän med honom. Fast en av mina vänner hade flera gemensamma vänner – nu skulle det fixa sig.

 

skarmavbild-2016-12-21-kl-07-32-52Under tiden mailade jag återigen filmbolaget för att sedan ringa utan att få svar och slutligen fb:a- även bolaget. Och ringa igen. Och detta är ändå inte världens minsta bolag – de har bland annat gjort den här fotbollsdomarkomedin med opera och balett (engelska trailern).

 

Efter 30 timmar svarar bolaget, nån som gjort en ”voice-over” är ”disponibel att svara på mina frågor” per mail. Chefen har i sina stora vishet delgerat och gett honom befogenhet att göra detta, svara  på frågor om filmen.

 

Men hej, jag vill ju ha tag i regissören?  Varvid mannen efter 90 minuter svarar att hans engelska inte är så bra men han ska försöka svara ändå…

 

Så jag låter en vän översätta mitt mail till italienska och äntligen går poletten ned. Jag får en mailadress. Och två timmar senare svarar även chefen på mail med att inboxa regissörens adress.

 

Blir en spännande förmiddag…

About this entry