Säker dubbel, pantade ölburkar och Gröstorps vinst

Lilla Gröstorps IF har faktiskt en klubbtidning, fullkomligt fantastiskt. Den halverade nyligen utgivningstakten från 12 till 6 nummer per år men ändå, en klubbtidning som skickas ut till alla medlemmar. Där läste jag i alla fall att förra året fick klubben 6000 :- genom sina 40 spelkunder hos Svenska Spel. Så jag registrerade mig och nu är vi 60 som spelar för Gröstorp, på Svenska Spel.

 

Dagen till ära satte jag en säker dubbel: X på Spurs – Chelsea och X på Athletic – Barça i cupen. Var också sugen på att kryssa Madrid – Sevilla och då hade jag fått upp oddset till cirka 60 gånger istället för 13 men 2 600:- är inte så illa ändå.

 

Egentligen borde ju Gröstorp också ha en del av vinsten – kanske något för Svenska Spel att införa:  ungefär som att man skänker panten på ölburkarna till Röda Korset, fast tvärtom…

About this entry