Skånsk försäsong

Gröstorp startade bollträningen i veckan på Korsavads konstgräsplan. Första träningsmatchen är 4 mars ( och inte längre varken träningar och matcher på grus, har jag hört…). 4 mars är lite mer realistiskt när man inte har så många stora cupturneringar att tänka på som Svenska cupen eller Champions League-kval.

 

Att slippa spela Svenska cupen är nog snarare en fördel, både för Gröstorp och MFF. Såväl 2016 och 2015 fick mästarna en negativ reaktion i allsvenskan efter att ha satsat hårt på cupen. 2015 var man kanske också lite väl fokuserade på CL, med ett delvis nytt lag, vilket väl knappast är fallet i år. Ett mittbacksbyte, det är väl egentligen det ända nya som hänt. Det är snarare så att det är sista serien med gänget för en hel del spelare, som Wiland, Arnason och Rosenberg. Tre av lagets allra viktigaste spelare som rimligtvis gör sin sista säsong med MFF.  Jag har allvarligt talat lite svårt att se dem gå för fullt den här vintern. Och jag saknar fortfarande Hamad i MFF. Tror det är ett väldigt stort misstag att inte genast kontraktera honom. Under rätt förutsättningar och skadefri kommer han ta plats i Janne Anderssons startelva.

 

Själv stannar jag hemma och rehabar min usla axel och en kass armbåge. Både vad gäller träning med Gröstorp och premiärmatch mot Helsingör på Gamla IP. Helsingör är ett så dåligt lag att det var sällan ens HIF spelade träningsmatcher mot dem. Helsingör hemma är väl snarast en mässa för de mest trogna fansens och faktiskt ingenting annat.

Vad gäller min egen karriär så ska man ska aldrig säga aldrig men i fall jag inte får några oerhört spännande anbud tänker jag inte att detta är sista säsongen med Gröstorp.

About this entry