Ännu en tusenoddsare?

Det enda som talar för Barça i kväll är att domarteamet inte är från Italien. I övrigt pekar allting på ett Juvemål så fort hemmalaget  gör 2-0. Om de gör mål, gör mål över huvudtaget? Jag kan även tänka mig att Juve försvarar lågt och att det blir ett historiskt och katastrofalt katalanskt  0-0.

 

Min tro på Barça är hotad. Luis Enrique verkar älska mediokra spelare som André Gomes och Sergio Roberto – kanske för att han själv var forward och helst inte låtsas om de gigantiska försvarsproblem klubben har. Kanske för att försöka rättfärdiga ett förödande felköp. Hade de haft kvar Bravo i målet hade Barça 2016-17 aldrig kvalificerat sig för nästa säsongs CL.

 

Även om Neymar och hans adjutanter skulle bjuda på fyrverkeri är detta inte ett oerfaret, psykbelastat gäng individualister från Paris, detta är Juve – den destruktiva och cyniska fotbollens katekes.

 

Jag tror jag kan stänga av TV-en redan i halvtid fast det är alltid underhållande fotboll, på nåt sätt, när Borussia Dortmund framträder.

 

 

About this entry