Min blogg och jag i början av juni

Ni har säkert märkt det – att texterna blir färre, att de uteblir helt vissa dagar. Förklaringen är dels ett cykelmanus jag måste bli klar med innan jag flyttar till Linköping efter Midsommar, dels att jag är emotionellt involverad mer i en enda speciell människa för närvarande än något lag eller sport. Riktigt hur man ska definiera det och vart hän det leder vet jag inte men det är mindre viktigt – låt oss säga att jag ”håller på henne”.

 

Känns bra att ge oss den tid vi behöver även om det blir mitt sportintresse som får lida och i förlängningen ni som trots allt läser vad jag skriver.

 

Jag hade kunnat skriva om att Kevin Durant har omdefinierat centerrollen i GSW och det gör att de springer hem NBA-mästerskapet. Han som egentligen är en tvåa eller trea, spelar långt från korgen. Vilket innebär att motståndarnas stora otympliga spelare måste ut och försvara – långt ut och eftersom de troligtvis inte kan röra sig som KD vinner han och hans smidig 208 cm varje gång. Oavsett om han skjuter treor eller sätter bollen i backen. Likadant lustigt det ut när LeBron skulle spela D på Stephen Curry i söndagskväll.

 

Annat aktuellt jag borde skriva om: Frankrikematchen, LeMans, Barcas nye tränare, Franska Öppna, vilka spelare MFF borde behålla av alla de vars kontrakt går ut och Gröstorps tappade form (vi har tillfälligt rasat under kvalstrecket, det övre alltså, och släpper in alltför många mål) plus den allsvenska målvaktsrankningen.  Vi får se vad jag hinner med.

Sedan skulle jag vilja skriva något om CMores försök att bli HBTQ-certifierade samtidigt som man i princip av förakt spottar på allt vad damidrott heter. I ljuset av de tystnat ned trakasserierna av deras egna kvinnliga reportrar och dissar damidrott framstår den intensiva marknadsföringen av deras plötsliga HBTQ-medvetande som inget annat än just marknadsföring och krisbearbetning. Om det är falsk eller äkta marknadsföring får ni själva värdera.

About this entry