Norrköpingsandan. Märkligt

De som fällde Sverige i går (förra gången utmärkte sig IFK:s Linus Wahlquist) var en rad olika mindre lyckade svenska insatser. Inte enbart Dagerståhls solklara övergrepp på övertid utan även Kristoffer Olssons så kallade försvarsspel. Flera gånger var han direkt eller indirekt inblandad i alla de chanser polackerna fick men som Cajtoft så utmärkt räddade.  Åby-Håkan tog ut Melker Hallberg som varit oerhört bra men behöll den defensivt labile Olsson – märkligt!

 

Reagerade också på att Carlos Strandberg blev neddragen vid ett bra försök till omställning i första.  Dels ska domarna varna för den sortens försök att stoppa omställningar, dels grabbade polacken tag om först midjan och sedan axlarna. Och höll och slet. Länge. Det var bland de mest uppenbara gula, ja ”nästanröda” jag sett på väldigt länge.  Experten (okänd och svag röst) tyckte efter reprisen att det ”kanske” borde varit gult. Märkligt!

 

I studion står Bank och Backe och försöker desperat haussa nästa reklamsändning med en fotbollsmatch instoppad. De är båda överens om att England inte har övertygat och att Sverige var värda mer i matchen mot dem. Enligt det sammandrag jag såg borde England vunnit 4-1. Märkligt!

 

Ps Jag ska flytta till Linköping på söndag så jag försöker börja anpassa mig till min nya omvärld. Bli inte förvånade ifall jag börjar skriva om hockeyns sills-season….

Pss Med en sådan lynnig, diva till straffläggare hade jag definitivt stått kvar och väntat ut hans drag – inte sålt mig långt, långt före tillslaget.

About this entry