Hur många månader är Rosenberg borta?

MFF spelar ett högst spel. Att Rasmus Bengtssons skada läkte precis i sista sekunden för att han eventuellt ska kunna spela CL är närmast mirakulös taijming. Med tanke på att jag inte är religiös, och Rasmus historia, tror jag MFF chansar.

 

Hur kommer man göra med Berget och hans häl ( ännu en misstänkt kronisk skada som läker just i tid?) kan jag bara gissa. Herbertsson gillar sprutor, tror inte Berget gör det.

 

Rosenbergs tre veckor kan lätt bli tre månader. Beror på skadan, Rosenberg och vad MFF är beredda att riskera. För som jag skrev i en tidigare text – det är inte sätesmuskeln i sig det är fel på utan problemet sitter i en obalans någon annanstans. Vad MFF väljer att göra kan jag inte gissa men obalans tar tid att reglera, speciellt i fall du är 35 år och bär på en elitidrottares sargade kropp. .

 

Hockeyspelare vet allt om Gluteus Maximus. Det är nästan deras viktigaste muskel eftersom den är så fundamental för skridskoåkningen och skären. På mitt gym tränar Linköpings hockeytjejer: småbiffiga blonda och snygga kvadrater på 165 cm och 70 kilo tränar mycket och glatt. Det är mycket skratt och de har en speciell hockeymaskin där du kickar bakåt medan du står framåtlutad. Känns gött i sätesmuskeln. Har lagt in den i mitt morgonpass för att sympatiträna med Rosenberg.

 

Man kan också träna vanlig benpress, utfall, knäböjningar eller som jag knäböjningar på Bosu-boll så får du in flera moment samtidigt. Men se till att inte få framåtrotation med knäna, oavsett om ni spelar i MFF eller inte.

 

Nu skall jag iväg och träffa Ann Jäderlund, och Heidenstam.

 

 

About this entry