Kimstad

Sitter på en soldräkt, morgonkylig sommarperrrong i Kimstad. Väntar på Östgötapendeln till Linköping. Försovit mig lite eftersom jag vaknades tidigt och inte kunde somna om. Om jag försvor mig så är det bara för att jag är vaken…

Har missat två tåg och nu körde ett pendeltåg bara förbi. Svårt att stoppa, får tålmodigt vänta på 06:59.an och medan jag gör det så skriver jag om sport. Tänkte jag men vet inte riktigt vad som är värt en egen text?

Visst är det stort att landets kanske bäste forward skriver på för MFF nästan gratis. De cirka 10 miljonerna är löjligt lite med tanke på hans potential – ett gigantisk fynd. Tror han misslyckats utomlands för att han är lite väl ung och dessutom har en agent som borde fängslas, d v s klubbvalen var väl de sämsta tänkbara för Carlos Strandberg. Det är fullt realistiskt att tro att han gör tio mål den här hösten, speciellt som förhoppningsvis Markus Rosenberg stängs av resten av säsongen, karriären ut. Tror också han inom kort är Janne Anderssons startspelare.

Orakad är jag också. Har inget varmvatten i stugan där jag bor men väl sjö och naturupplevelser. Och tystnad. Fast inte sover jag för det…

På söndag ska jag försöka se IFK Norrköping. Förstår inte riktigt hur de värvar. Känns som om hela klubben är på väg åt fel håll. Även jag är på väg bort från Norrköping, nu kommer tåget….

PS Kimstad, visst låter det som en hockeymålvakts hemstad? Eller något som Fredrik Backman  kunde skrivit?

 

 

About this entry